dilluns, 30 de juny del 2014

UT Ulldeter 2014

    Es pot fer una cursa més dura ? Com sempre la gent de klassmark es supera i ens demostra que per anar d'un punt a un altre la millor manera és traçant una línia recte. Ens hem de posar a més de 2.000 metres d'altitud i sortim de Setcases ? Molt fàcil, camp a través fins a coronar els cims de Pastuira i Borregues. I a partir d'aquí, a gaudir de l'alta muntanya amb uns pirineus orientals extraordinaris.

    Així començàvem la UT Ulldeter, amb menys de 6 quilòmetres ja havíem fet 1.500 metres positius, i això només era el principi. Un cop a Borregues una baixada cap al Coll de la Marrana, amb un camí que et permet córrer i anar fent cops d'ull a un entorn màgic. I del Coll de la Marrana cap al refugi d'Ulldeter on hi havia en Marc i en Narcís en el primer avituallament. (Porto 2 hores i 20 minuts i he fet 12 quilòmetres)

   













El següent tram ens porta del refugi fins a Bastiments, passant pel coll de la geganta i amb unes ràfegues de vent que tomben. A poc a poc vaig guanyant metres i més metres i pràcticament faig tota la pujada juntament amb la Thais Pentinat que està dominant amb superioritat la carrera. Fem el tram cap a Bacivers jugant amb els blocs de pedra que desdibuixen el camí fins a vorejar el llac i seguim baixant per pujar al Pic de la Dona per una canal inèdita per mi. Al cim del Pic de la Dona el vent tomba i fa que hagi de córrer de costat per poder seguir el corriol que ens du de nou a l'estació de Vallter. Aquí hi ha un avituallament important i menjo i m'hidrato amb abundància. Surto de Vallter amb 5 hores i falta més de la meitat de la cursa.

    Ara toca corriol amb arbres estirats al camí i que hem de vorejar i saltar per superar-los. En aquest tram vaig més ràpid del que esperava i arribo al desviament on els de la curta ja només els queda baixar cap a Setcases i a nosaltres ens toca enfilar amunt. Descobreixo una zona que no havia anat mai, el circ de Concrós. M'hi encanto una estona observant les muntanyes en forma d'amfiteatre que s'aixequen davant meu. És com si em miressin amb menyspreu. Em sento com un gladiador tirat els lleons i com els ulls invisibles de les muntanyes esperen el moment del meu defalliment.  Tot i això és una zona increïble i sense adonar-me'n i pas a pas avanço lentament. La pujada fins al cim del Roca Colom és duríssima, però un cop a dalt es pot veure el Canigó al fons dominant tota la zona.

    Baixada fins al refugi Jaume Ferrer i avituallament on em torno a atipar de valent. Síndria, truita de patates, plàtans i molta aigua i isotònic. Surto de l'avituallament mira amunt i veig el cim del Costabona molt i molt lluny, penso que no seré capaç d'arribar-hi mai allà dalt i estic a punt de trucar a la More i dir-li que en tinc per una bona estona abans no arribi a Setcases. En aquest moment ja porto 7 hores i 40 minuts i penso que arribaré amb 11 hores a meta. Mentre vaig pensant aquestes tonteries m'adono que ja estic al refugi del Costabona i que el cim de mica en mica es va acostant. Avançant molt lentament arribo al cim, m'aturo i observo Borregues, Bastiment, Pic de la Dona, Roca Colom.....no ens hem deixat ni un cim. No hi ha cap muntanya a la vista que no hagi pujat avui !!

 













 Baixant amb les cames pesades arribo a l'últim avituallament i la faig petar amb en Jordi i en Narcís que em donen aigua i macarrons per acabar d'afrontar l'últim tram de tubogans. Amunt i avall, amunt i avall..., un cop fet un petit cim sempre n'apareix un altre una mica més gran, però tot el que és bo s'acaba i ara només toca gaudir de la baixada fins a Setcases. Un parell de quilòmetres mal contats de baixada i ja està, creuo la carretera de Vallter i entrem dins el poble on en Carles ja pronuncia el meu nom uns metres abans de creuar la línia d'arribada.

   9 hores 59 minuts i 36 segons d'una cursa que es convertirà en llegenda. Ens hi veurem l'any que ve !

   Felicitats a tots els que el dissabte a les 7 del matí es van presentar davant aquest repte, van agafar aire i es van atrevir a començar a conquerir la UT Ulldeter. Sou molt grans !!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teu comentari !!